Rozwiń menu

04 maja 2022

Zespół OMA ma przyjemność nie tylko dostarczać materiały edukacyjne dla studentów czy młodszych architektów.

 

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że edukacja architektoniczna w Polsce jest na niskim poziomie i ważnym jest by móc zacząć ją jak najszybciej. Nie tylko z korzyścią dla społeczeństwa, ale również dla naszego codziennego otoczenia. W związku z tym mamy przyjemność zaprezentowania wam naszych pierwszych kroków na drodze edukacji architektonicznej z najmłodszymi jej adresatami. Zostaliśmy poproszeni o przeprowadzenie zajęć z dziećmi ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Sierakowicach.

 

"Z wizytą w szkole podstawowej"

Nasze spotkanie, zainspirowało nasz zespół do pewnych działań, o których mamy nadzieję przekonacie się już niedługo.

 

Bardzo dziękujemy organizatorom ze szkoły podstawowej za całe spotkanie i mamy nadzieję, że nie będzie ono ostatnim.

 

Serdecznie pozdrawiamy Szkołę Podstawową nr 1 w Sierakowicach i wszystkich uczestników naszych wspólnych zajęć! :)

 

arch. Jakub Leszczyński

W trakcie warsztatów, uczniowie podzielili się na kilkuosobowe zespoły i miały do wykonania proste zadania projektowe:

  • Wymyślić co powinno znaleźć się w szkole marzeń, takiej do której chciałyby same uczęszczać.

  • Przy pomocy kartonów, mazaków, tektury i duuużej ilości taśmy klejącej wykonać prosty bryłowy model swojej wymarzonej szkoły, po czym wspólnie staraliśmy się omówić ich dzieła.

 

Musimy przyznać, że uczniowe klas IV-VI wręcz tryskali energią i pomysłami, a większość z nich była naprawdę dobra i kreatywna. 

  • Druga - zajęcia warsztatowe, gdyż nic nie kształtuje bardziej, niż to co mamy możliwość zrobienia sami. 

 

W trakcie tej części, uczniowie mieli również możliwość zapoznania się z elementami jakie towarzyszą architektowi w jego pracy. Była to m.in. dokumentacja projektowa (wrażenie zrobiło grubość projektu domu jednorodzinnego, którą przygotowuje się w celu uzyskania pozwolenia na budowę), rysunki architektoniczne (duże i często nie formatowe, niekiedy większe niż sami uczestnicy zajęć), czy makieta archi-tektoniczna (tu akurat przygotowaliśmy fragment szkoły w której się znajdowaliśmy).

 

Zajęcia podzielone były na dwie części: 

  • Pierwsza - rozmowa z uczniami na temat architektury, osoby architekta i odpowiedzi na nurtujące je pytania.

 

Podczas naszego spotkania, mogliśmy porozmawiać z dziećmi odnośnie tego czym faktycznie jest architektura i jak daleko wykracza poza sferę samych budynków. Dzieci miały możliwość dowiedzenia się również co nie co o samym zawodzie architekta, oraz jakie predyspozycje powinna mieć osoba która chciałaby nim zostać.

 

Zwracamy uwagę na fakt, że uczniowie wręcz zasypywali falą pytań i dociekań, co tylko pokazuje jak bardzo chłonne takiej wiedzy są te osoby.