Rozwiń menu
Zespół OMA ma przyjemność nie tylko dostarczać materiały edukacyjne dla studentów czy młodszych architektów.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że edukacja architektoniczna w Polsce jest na niskim poziomie i ważnym jest by móc zacząć ją jak najszybciej. Nie tylko z korzyścią dla społeczeństwa, ale również dla naszego codziennego otoczenia. W związku z tym mamy przyjemność zaprezentowania wam naszych pierwszych kroków na drodze edukacji architektonicznej z najmłodszymi jej adresatami. Zostaliśmy poproszeni o przeprowadzenie zajęć z dziećmi ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Sierakowicach.
Nasze spotkanie, zainspirowało nasz zespół do pewnych działań, o których mamy nadzieję przekonacie się już niedługo.
Bardzo dziękujemy organizatorom ze szkoły podstawowej za całe spotkanie i mamy nadzieję, że nie będzie ono ostatnim.
Serdecznie pozdrawiamy Szkołę Podstawową nr 1 w Sierakowicach i wszystkich uczestników naszych wspólnych zajęć! :)
arch. Jakub Leszczyński
W trakcie warsztatów, uczniowie podzielili się na kilkuosobowe zespoły i miały do wykonania proste zadania projektowe:
Wymyślić co powinno znaleźć się w szkole marzeń, takiej do której chciałyby same uczęszczać.
Przy pomocy kartonów, mazaków, tektury i duuużej ilości taśmy klejącej wykonać prosty bryłowy model swojej wymarzonej szkoły, po czym wspólnie staraliśmy się omówić ich dzieła.
Musimy przyznać, że uczniowe klas IV-VI wręcz tryskali energią i pomysłami, a większość z nich była naprawdę dobra i kreatywna.
Druga - zajęcia warsztatowe, gdyż nic nie kształtuje bardziej, niż to co mamy możliwość zrobienia sami.
W trakcie tej części, uczniowie mieli również możliwość zapoznania się z elementami jakie towarzyszą architektowi w jego pracy. Była to m.in. dokumentacja projektowa (wrażenie zrobiło grubość projektu domu jednorodzinnego, którą przygotowuje się w celu uzyskania pozwolenia na budowę), rysunki architektoniczne (duże i często nie formatowe, niekiedy większe niż sami uczestnicy zajęć), czy makieta archi-tektoniczna (tu akurat przygotowaliśmy fragment szkoły w której się znajdowaliśmy).
Zajęcia podzielone były na dwie części:
Pierwsza - rozmowa z uczniami na temat architektury, osoby architekta i odpowiedzi na nurtujące je pytania.
Podczas naszego spotkania, mogliśmy porozmawiać z dziećmi odnośnie tego czym faktycznie jest architektura i jak daleko wykracza poza sferę samych budynków. Dzieci miały możliwość dowiedzenia się również co nie co o samym zawodzie architekta, oraz jakie predyspozycje powinna mieć osoba która chciałaby nim zostać.
Zwracamy uwagę na fakt, że uczniowie wręcz zasypywali falą pytań i dociekań, co tylko pokazuje jak bardzo chłonne takiej wiedzy są te osoby.